Sample

תקלות נפוצות

לא בכל תקלה במחשב יש צורך לרוץ למעבדה, הזמן והכסף שלכם חשובים לנו.
הכנו רשימה של מספר תקלות נפוצות ודרכים פשוטות לפתירתן.
אם ניסתם את הפתרון שלנו ועדיין המחשב תקול, אנא הביאו אותו למעבדה לבדיקה חינם, ובסופה נגיד לכם מה הבעיה.

 

תקלות נפוצות

אם העכבר של המחשב הנייח קופצני, יש לעבוד על דף לבן נקי.
אם הבעיה נפתרה יש לקנות משטח לעכבר ואם הבעיה לא נפתרה יש להחליף עכבר.

תוכנות רבות מתקינות "על הדרך" גם מוצרים אחרים, כמו דף בית, פופ אפים וסרגלי כלים. כדי להימנע מכך, דאג לא לאשר אותם במהלך ההתקנה. לעיתים קשה להוריד אותם בדרך הרגילה ויש צורך בהוראות מיוחדות או בעזרת מומחה.

הבשורה הטובה היא שלרוב אין צורך להחליף מחשב אלא לבצע תחזוקה טובה יותר. פרגמנטציה, רישום פגום, תוכנות לא נחוצות שרצות ברקע הן הסיבות המרכזיות לאיטיות. מה עושים?
מריצים תוכנת איחוי ועוצרים תוכנות לא נחוצות.

כאשר אתם מדפיסים והמדפסת לא מושכת נייר, הרבה פעמים הבעיה היא בניירות לחים שנדבקו .
נסו להחזיק את הנייר בפינה אחת ולנער חזק כך תפרידו בין הניירות.
דבר נוסף שניתן לעשות זה לנקות את גלגלת המשיכה עם מגבון לח.

הסיבות הנפוצות לכיבוי פתאומי הן: התחממות יתר, אמבטיית שקעים לא תקינה (זולה וללא תו תקן), ספק כח לא תקין, כבל מתח לא תקין. לאחר שבדקת שכל החיבורים תקינים, וודא שהמחשב נקי מאבק ושהאוורור תקין. במקרה של מחשב נייד בדוק האם לא הגיע הזמן להחליף את הסוללה.

הסיבות לכך רבות - החל מהפרעות של גלי רדיו וטלפון אלחוטי דרך מיקום ועד לדרייבר רשת לא מעודכן. יש לאתר את הגורם המפריע ולסלקו או לטפל בנתב (ראוטר) (להגביר או לעדכן).

צפצופים, שריקות ורעידות, נובעות לרוב מבעיות אוורור, מאוורר לא תקין או דיסק קשיח פגום. לכן יש להקפיד ולנקות את המאווררים והמסננים אחת לתקופה.

הקבצים שלך נמצאים על מכשירים פיזיים. כשאלו יוצאים מכלל פעולה הקבצים עלולים להיאבד לנצח. לכן, על הגיבוי להתבצע במקום חיצוני למחשב ואף לא בקרבתו. רצוי שהגיבוי יבוצע באופן אוטומטי כדי להימנע משכחה וטעויות אנוש אחרות. סינכרון לענן יאפשר לך רובד הגנה נוסף לגיבוי וגישה לקבצים שלך מכל מקום (אבל לא יחליף גיבוי).

הסיבה לכך יכולה להיות חסימה של פופ אפים או מסמך PDF שלא מאפשר הדפסה. יש לבטל, לפחות זמנית, את חסימת הפופ אפים מאותו עמוד.

לעיתים יש צורך לסגור את כל התוכנות כדי שהסנכרון יתבצע כהלכה, לרבות עדכוני תוכנות.

כנראה שהמחשב שלך נדבק בוירוס (או פוגען) כאשר לחצת על לינק "נגוע" באינטרנט, בעדכון תוכנה או בדוא"ל. ראשית וודא שתוכנת האנטי וירוס מעודכנת והרץ אותה. אם אתה בטוח שהמחשב נקי מוירוסים, יתכן שהבעיה בדרייברים לא מעודכנים. נסה להוציא ציוד היקפי ולראות אם המחשב "משתחרר".

לבעיות חיבור לרשת יכולות להיות סיבות רבות: בעיות חומרה ותוכנה של הראוטר (הנתב), או כרטיס הרשת, בעיות של ספק האינטרנט, הגדרות התקנה לא נכונות, חסימה של חומת אש
(Firewall), וירוסים ופוגענים למיניהם. הבדיקות הראשונות שניתן לבצע היא שהמחשב מאפשר חיבור לרשת, שהאייקון של חיבור הרשת מופיע ולא מודיע על שגיאה. במקרה של כבל, האם הוא מחובר היטב. אם כל אלו תקינים מומלץ ליצור קשר עם ספק האינטרנט שלך.
 

יש לכם תקלה שלא מופיעה כאן? השאירו פרטים ונחזור אליכם על מנת שנוכל לפתור לכם את התקלה